Friday, January 23, 2009

~Family Sabah~

Salam...

Saje nk wat entry pasal family Sabah.

Gambo2 jek la yek... hehe


Time ni raya kot rasanya + kenduri kawen. Siyes aku cakap, raya Haji kat Sabah x besh! x macm kat Kelantan. x puas raya la. Kat cni, raya dia biasa2 jek. Pagi pegi semayang raya, alek uma, makan2 n tgk tv n tidooooooooooo...

Bosan kan? Kalau jalan2 pon, jalan uma makcik2 jek la.


Dari kiri: My mom, Makcikku, n Me...

Mak cik ku itu kan, dia seorang housewife yg serba boleyh gtu. Pandai masak, pandai wat kek n muffin bagai (Syarq sila alert! hehe) , pandai menjahit, pandai menghias rumah, eh pandai serba serbi lar... Makcik.. kite nk duit raya eyh hehe puji penuh makna ni.



Eyh apsal sume nk duduk cam pengantin eyh? Makcik tido...haha =)

Ni jek la gmbar yg sempat di snap. Sepupu2 yg laen, hampeh. Nk maen game la, nk tgk tv lar, nk ajak bergambar, punya la susah... hadoi..


Gambar ni sgt besh sbb susah sgt nk kumpul semua org bersama kan. Ada kesempatan ni, amek la peluang keemasan yg ada.

Ni adik-beradik sebelah abah aku. Abah (pakai baju pink, yg sulung), Pakcik Gumuk (baju hijau, anak ke-2), Pakcik Kurus (Baju merah, anak ke-3), Atok tersayangggg (pakai kopiah hehe) Yg ke-4,arwah makcik ku yg bongsu telah kembali ke Rahmatullah semasa tahun 2003. Sedih nya, rindu arwah la... =(


er Jangan tanya kenapa ktorang pgil dorang pakcik gumuk n kurus. haha sbb aku pon tatau sebab yg spesifik. Mgkin sbb time kecik2 dlu, kami da diajar begitu. senang pgil kot, sbb time kecik kan cam x reti cakap lagi. Balik Sabah dulu2 pon 2 tahun sekali. Tp sekarang da ley alek every year.. yuhuuuuuuuuuuuuu!

Bila arwah nenek suh pgil pakcik kurus, aku tau la yg mane...haha yg gumuk pon aku tau la yg mane. keji di situ. Melekat smpai ke besar lak tuh... Haishh...

Rindu time kecik2 kan? =( Sob Sob Sob...

Okey, tamat...hehe

p/s: x reti wat penutup...haha

2 comments:

nieja said...

sabah sape duk sane?
kb sape duk sane?
dah kompius
wkakkaka..

eh ni auto pblished n3 eh?

~ilyanie_usyuk~ said...

Nieja

A'ah. sume autopublish entry hehe

Erm Family Sabah, pakcik n atok sume dok sana.

Family KB, family ai la yang..hehe