Thursday, April 2, 2009

~Sesuatu~

Lumrah kehidupan di dunia.

Saya ada ramai kawan bergelak-ketawa.
Ramai kawan bergembira.
Ramai kawan bersuka-ria.
Ramai kawan bergurau-senda.


Tapi kawan saya menangis??

=( =( =(

Menangislah kau sorang-sorang. Takda sape nak teman. HAHAHA~ Padan muka.

Bukan tak ada. Ada la dalam beberapa kerat. Tapi entah la yek. Penat betul nak jaga hati semua orang. Sehingga hati sendiri di lukai. Kadang-kadang kita tak sedar di saat kita bergurau-senda, ada hati yang terluka. Jadi, bila bercakap tu, biarlah bercakap menggunakan akal fikiran yang di kurniakan Allah s.w.t. Jangan pakai lutut. Sebab kita semua di kurniakan otak serta akal fikiran. Kalau taknak gunakan, samalah tarafnya dengan haiwan.

Dan tak guna juga bertudung litup jika bertalam dua muka. Depan orang, anda senyum. Belakang orang, mulut pong pang pong pang dok mengata-ngata mencanang cerita. Sungguh jelik melihatnya.

Jangan pentingkan diri sendiri. Tengok la juga orang di sekeliling anda. Jika anda berada di atas, tak mustahil suatu hari nanti anda boleh tersungkur jatuh ke bawah juga.

Dan tak guna juga menasihatkan orang jika diri sendiri belum berubah. Kalau da rasa diri sendiri tuh bagus, lantak mampos ko lah. Aku cakap pasal aku la. Ada aku sebut nama sesiapa? Takda kan?

Dah. Kau tak payah nak terasa. Aku bukan cakap pasal kau. Aku cakap pasal kehidupan. Aku bercakap pasal pesanan untuk diri sendiri. Sebab aku banyak kelemahan. Aku tahu.

Thesis betul2 buat saya rasa tertekan. Betul-betul tertekan. Sampai rasa nak cabut kepala, letak kat mane2. =(


p/s: Alhamdullilah...

6 comments:

Dieyla said...

er er er..
takot..
:(

fara-D said...

di saat2 macam ni macam2 dugaan datang...especially mulut2 puaka yang kononnya lawak tp tak tahu emosi kita cepat sentap time2 genting camni.[tett! aku pon dok tensen sakan ni...huuu]
sabar ye mclong....sikit je lagi...caiyok2!

Redbloodsnow said...

kwn time kite susah senang mmg payah gilos nk dicarik taw dik. tp e2 lah...even payah nk jumpai kwn yg mcm g2...pape² pun kte bersyukur aje la kan ngan kawan yg sedia ade tuh..huhhu


meh meh akak jd kwn nangis ilyanie jek...mehh mehh..aku tepok bahu bagi calm down..hee heee

:P

~ilyanie_usyuk~ said...

Dieylaterbayang muka u takot macam mane.
Macam chumel giler kan?
hiks

=)

~ilyanie_usyuk~ said...

Fara-Dko memang sangat memahami beb!
Tension gila amat kan?
uh uh Gud Luck weyh!

~ilyanie_usyuk~ said...

redBloodSnowAlahai, chumel betol la kak Zie ni tau.
Thanx kak.
Hiks