Wednesday, September 17, 2008

Peer Evaluation

Salam...

lama kan x update blog..sebab x sempat + thesis x ciap lagi+ posa+ g terawih + mals yg amat! ...hihi..gile byk alasan...
so bila da ada penyakit M ni, memang la malas nk wat segala bagai kan.tp tibe2 tergerak gk la nk menaip..taip dgn abis laju supaya masa selebihnye dapat di gunakan sebaik yg mgkin..
ceh! macam la laju sgt kan aku taip...hiks..lantak la...


saje jek tepek peer evaluation..laz tuesday, lecturer network design ni suh isi form peer evaluation ni

click for large view



bg pihak lecturer itu, mgkin ini adalah jalan terbaik bg dia nk bg markah..
tp bg pendapat aku la kan, i repeat, pendapat aku,blog aku, suka ati aku la kan, peer ni ada yg o.k dan x o.k...

sebabnya, klo la tetibe grup members ko nk sabotaj ko kan, dia nk markah lebih ckit,dia letak jek la ko 1 markah je..1/5 o.k..markah penuh 5..x ke naya tuh, padahal ko yg wat byk keje kan, n print segala bagai..dan , x ke ko bertambah bengang klo dia x wat keje lgsung, tp mrkah peer evaluation dia lagi tgi dari ko..huhu..rakan ku ada sorang suda hangen..dia kata, klo tau, dia bg jek budak tuh 0 marks ..nyesal dia bg markah kesian rituh..


owh aku cite ni pasal org laen..bukan diriku yek..pasalnyer grup aku hanya ada 2 org..gile besh!...at first, grup kami ada 5 org, tp pas mgu pengesahan sume, 3 org lagi da drop, so tgal la aku ngan dak Asyraf, dak junior..nk x nk, kena la kami bekerjasama menyiapkan asimen ini...


masa mula2 nk isi form peer-evaulation ni kan, aku terjenguk2 gk la si Asyraf ni, tp dia x nmpak aku...bukan ape, aku nk cakap, ko nk bape markah?haha senang jek aku..tanya jek dia kan, tp dia x pusing2 pon kepala, so aku redha jek la bg markah kat dia..sape suh ko x pusing kepale ko kan..lecturer tuh ciap bg ceramah sume la...


lecturer tuh cakap, "masa cam ni la awk nk perbaiki diri awk n sedar kelemahan diri tuh sendiri.." then , dia tmbah, "senang jek awk nk sabotaj seseorang tuh. awk puji dia cantekk, lawa, gorgeous, pandai...kan senang?.. so pada sapa yg nk baiki kelemahan diri, buat ngan jujur...klo dia wat keje, bg mrkah yg sepatotnye, klo x, pandai2 la.. n pada yg x sedar diri lagi, awak letak jek la sume markah penuh...letak jek 5..."

lebih kurang camtuh la ayat dia..


wohooo...dalam pale otak aku, bape aku nk bg dak Asyraf ni ek...dia wat jek keje..bg aku, keje dia o.k la. o.k jek la kot..tp x sume manusia perfect kan,xkn nk bg penuh...wat nyer dia bg aku 2 markah jek, haru biru la aku kan...haha gile jahat otak aku..

laz2 aku decide, commitment and team player= 5 marks..sebabnyer dia bg commitment yg o.k, even aku msg dia baru dia nk cite sume kan,nk gk dia tgu aku msg..hadoi..then, interpersonal skill and leadership, aku bg 4 marks saje...kire o.k la kan...sebabnyer aku ngan dia jek..klo aku x tlg dia, sape jek lagi nk tlg kan..


n lagi besh, aku berdoa dalam hati, mintak2 la dia kasik aku mrkah lagi tgi...haha..
sambil anta form ituh ke depan dan redha sja dgn markah yg akan ku dapat nanti...

sesudah saja aku menatap markah ku tadik, wah wah wah...markah kami sama..buley lak pemikiran kami sama..besh2 sbb markah ini sgt adil bg kami berdua..kire markah berdasarkan keje yg kami wat..penat ooo..keje 5 org wat, tp 2 org jek yg wat..





seeee....markah kami sama..060128 = mohd Asyraf... 050085 = ilyanie..


tp alhamdullilah..semua nya sudah selesai...

er kami ada chemistry kah?hahaaaha...

well..tuh jek..

till then, daaa..

=)


p/s: rini aku lapar..haha...


6 comments:

hananiEy said...

eh jap mc long.
ni asyraf ahmad ek??


ek???


wink~

madey said...

huhu masing2 menyedari kelemahan n kelebihan diri sndiri..hehe.asyraf nih yg pakai spek tu ke? hahaha

I.L.Y.A.N.I.E said...

**hanan**


hihi...aysraf ahmad mane plak ni?
em bukan..ni asyrag ismail la yang..
dak junior, networking...
tp umur dia 23 sbb dia dak diploma dlu..huhu


---------------------------------------

**madey**


hahahhaaa..

madey..
sepanjang aku class ngan dia ni, xdak la dia pakai spec pon..
silap org kot..hehu..

madey ni lawak la..

hoohoh

Dieyla said...

cece~
ade chemistry gitu.
ade jodoh neh.
haha~

norasidah said...

walawey..dasyat pemalas lecturer2 skang nih..
nk kje sng jek..potong gaji!!ahakz..

I.L.Y.A.N.I.E said...

**dieyla**


aish...
jgn dijoodohkan lak..
dia da ada aweks kot..hihi

---------------------------------------

**cda**


ish jgn la dia bace blog aku plak kan..seram jek..

ala ni mgkin style dia kot..

nk tgk tahap kejujuran kite camne kan

rindu ko la dak mini!

=)